Oryginalny gadżet firmowy, czyli jaki?

26 Marzec
2016

Nasza cywilizacja jest światem przesytu – wchodzimy do hipermarketu i mamy do wyboru tysiące produktów; włączamy telewizor i atakuje nas kilkadziesiąt kanałów, zaś w Internecie mamy praktycznie nieograniczoną liczbę stron, które usiłują przyciągnąć naszą uwagę. Wszystko to sprawia, że często dokonanie merytorycznego wyboru staje się niemożliwe – o ile jesteśmy w stanie porównać kilka rodzajów interesujących nas przedmiotów, o tyle zwyczajnie nie mamy ochoty zajmować się szczegółową analizą, jeśli jest ich kilka tysięcy. 
Z tego powodu, większość ludzi wybiera rzeczy nie tyle najlepsze, ile po prostu wyjątkowe. W świecie, gdzie dostępna jest zbyt wielka liczba opcji, obowiązuje tzw. zasada sroki – naszą uwagę przyciągają rzeczy (a także restauracje, kluby, firmy) inne, niż wszystkie. 
Dlatego właśnie niezmiernie istotną kwestią jest nie tyle produkowanie najlepszej jakości produktów przy najniższych cenach, ile własnie zostanie zauważonym przez klienta. Poniekąd jest to dobra wiadomość - być może konkurencja jest od nas lepsza i tańsza – ale co z tego, skoro klient o tym nie wie? Oczywiście, w każdej chwili może się dowiedzieć, powinniśmy wiec postarać się, aby nie miał ochoty dalej szukać, skoro znalazł nas – a my jesteśmy fajni i oryginalni. 



W jaki zatem sposób możemy wyróżnić się na tle konkurencji? Najbardziej skutecznym, a jednocześnie relatywnie tanim sposobem, jest skorzystanie z oryginalnych gadżetów firmowych, którymi będziemy obdarowywać naszych obecnych i potencjalnych klientów. Jakie zatem cechy powinien posiadać taki gadżet?
Przede wszystkim, musi być doskonałej jakości. Fakt, że będzie on przyciągał uwagę sprawi również, że klienci będą się mu dokładniej przyglądać. Wszelkie fuszerki czy złej jakości materiały zostaną więc natychmiast zauważone i, zamiast przyciągać do nas klientów, będą świadczył o kiepskiej jakości naszych wyrobów czy usług. Jakość jest zatem podstawą – podobnie, jak pomysł. 
Co zatem powinno stać się takim gadżetem? To zależy od dwóch kwestii: od profilu naszej firmy oraz od profilu klienta, który będzie tego gadżetu używał. Zanim więc zdecydujemy się na konkretny przedmiot, zastanówmy się, czy w jakiś sposób koresponduje on z naszą działalnością. Jeśli produkujemy kaszkę dla dzieci, oryginalna miseczka będzie trafionym pomysłem, ale otwieracz do piwa już nie. Podobnie, jeśli naszą główną klientelę stanowią nastolatkowie, podarowanie im etui na wizytówki nie jest tak dobrym rozwiązaniem, jak np. ciekawa smycz na klucze, albo gadżet do telefonu. 

 

To może Cię zainteresować