Czy warto korzystać z reklamy w wyszukiwarce Google?

26 Marzec
2016

Większość internautów poszukuje produktów i usług w najprostszy z możliwych sposobów – wpisując nazwę interesującego ich przedmiotu w wyszukiwarkę Google. Ponieważ Internet jest niesłychanie pojemnym medium, zwykle skutkuje to wyświetleniem przynajmniej kilkunastu stron, z których każda zawiera szereg adresów firm, oferujących podobne usługi lub towary. Co zrozumiałe, potencjalny klient nie będzie przebijał się przez wszystkie wyświetlone propozycje – raczej skupi się na pierwszych kilku adresach, wart zatem zadbać o to, by znalazł się tam również adres naszej strony internetowej. W jaki zatem sposób możemy sprawić, aby Google była pozycjonowała nas na początku listy? Generalnie, istnieją na to dwa sposoby: system płatnej reklamy Google Adwords oraz pozycjonowanie.



Google AdWords jest najszybszym sposobem zaistnienia w wyszukiwarce. Warto wiedzieć, że w ramach Adwords mamy do wyboru: CPM i CPC. Co kryje się pod tymi tajemniczymi skrótami?
- Opcja CPM wiąże się ze stałą opłatą za każde tysiąc wyświetleń naszej reklamy - niezależnie, czy internauta w nią kliknie i zostanie przekierowany na nasza stronę. 
- W opcji CPC płacimy natomiast jedynie za kliknięcia,. Jeśli więc potencjalny klient zobaczy nasz banner, ale w niego nie kliknie, nie płacimy nic. 

Do podstawowych zalet kampanii Google Adwords należy fakt, że docieramy jedynie do osób zainteresowanych naszymi usługami bądź produktami bannery wyświetlają się na dedykowanych stronach, dzięki czemu ich skuteczność jest bardzo wysoka. Poza tykm, system umożliwia prowadzenie dokładnych statystyk, możemy więc na bieżąco monitorować skuteczność tego typu reklam oraz ocenić, czy jest to inwestycja opłacalna i w jaki sposób aktywność internautów przekłada się na nasze zyski. 
Podstawowym warunkiem skuteczności reklamy Adwords jest kwestia dobrania odpowiednich słów kluczowych. Ponieważ możemy samodzielnie wybrać frazy, które będą wyświetlane warto dokładnie przemyśleć, czego będzie szukał nasz klient i w jaki sposób należy to ująć. 
Kampania Adwords posiada jeszcze tę przewagę nad pozycjonowaniem, że w odróżnieniu od niego przynosi natychmiastowe wyniki. Decydując się na tego typu reklamę, praktycznie już za drugi dzień zauważymy wymierny wzrost aktywności na naszej stronie – co oczywiście niekoniecznie przełoży się na nasz sukces finansowy. Warto jednak pamiętać, że pozycjonowanie, mimo iż jest strategią długotrwałą, również posiada swoje zalety, nie należy więc zupełnie skreślać tej formy reklamy.

 

To może Cię zainteresować