Gadżety reklamowe jako narzędzie budowania wizerunku firmy

26 Marzec
2016

Wizerunek firmy stanowi niezwykle istotną kwestię, mającą bezpośrednie przełożenie na jej obroty oraz pozycję na rynku. Silna marka to nie tylko duża firma; to również pewna filozofia, wartość dodana, która sprawia, że klient chętniej zdecyduje się na ten,a nie inny produkt, nawet, jeśli jego cena będzie wyższa. Mając to na uwadze, nowoczesne firmy poświęcają wiele uwagi właśnie zagadnieniu budowania swojego wizerunku, zatrudniając niekiedy całe sztaby fachowców zajmujących się wyłącznie zagadnieniami PR. 
W przypadku mniejszych przedsiębiorstw lub jednoosobowych działalności gospodarczych, zatrudnienie osoby, której zadaniem będzie jedynie budowanie pozytywnego wizerunku mija się z celem – oczywiście, przyniosłoby to wymierne korzyści, jednak wymagałoby utworzenia kolejnego stanowiska. Dlatego w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw, najlepszym i najbardziej skutecznym sposobem budowania swojej marki jest skorzystanie z dobrej jakości gadżetów reklamowych.
Aby jednak taki gadżet spełnił swoje zadanie marketingowe, powinien zostać odpowiednio dobrany, z więc powinien spełniać kilka warunków.

Po pierwsze, należy zdecydować, czy gadżet ma być upominkiem symbolicznym, mającym jedynie pokazać klientowi, ze firma o nim pamięta, czy ma to być przedmiot funkcjonalny. Generalnie, lepiej sprawdzają się przedmioty, z których klient będzie regularnie korzystał, bowiem raz obdarowany, będzie regularnie promował nasze logo w swoim środowisku. 

Kolejnym zagadnieniem, jakie należy rozważyć, jest profil naszej firmy. Najlepiej, aby upominek w jakiś sposób korespondował z naszą działalnością, jeśli więc produkujemy napoje w kapslowanych butelkach, idealnym rozwiązaniem będzie ciekawy otwieracz z naszym logo. 
Nie mniej ważną kwestią jest odpowiednie opakowanie gadżetu. Nawet pozornie zwykły przedmiot, zapakowany w gustowny lub innowacyjny sposób, będzie wydawał się klientowi bardziej cenny i zostanie na dłużej zapamiętany. Oczywiście, opakowanie, pokrowiec czy pudełko, równie z powinno zawierać nasze logo. 
Warto również brać pod uwagę porę roku, w jakiej klient otrzyma nasz gadżet. Jeśli będzie to listopad, raczej nie ucieszy się z kalendarza na kończący się rok, podobnie, jak mało trafionym wyborem będzie bombka choinkowa w lipcu. 

I na koniec najważniejsza kwestia – jakość Pamiętajmy, że gadżet będzie stanowił nasza wizytówkę, więc jeśli będzie on kiepskiej jakości, w gruncie rzeczy będzie nasza antyreklamą i zniechęci do nas klientów, a co gorsza – sami za to zapłacimy. 

 

To może Cię zainteresować