Reklama na Facebooku - jak to działa?

26 Marzec
2016

W dzisiejszych czasach, równolegle do prawdziwego życia, wiele osób prowadzi również intensywną aktywność w mediach społecznościowych. Cokolwiek myślimy o tego typu mediach (nie wszyscy uważają, iż świat będzie zainteresowany tym, co zjedliśmy na lunch), trudno zaprzeczyć, że stanowią one doskonałą formę dotarcia do potencjalnych klientów oraz zbudowania lojalności u już zdobytych. Pragnąc prowadzić skuteczną kampanię reklamową w Internecie, nie sposób więc pominąć tak istotnego serwisu, jak Facebook, który wielu użytkowników odwiedza nawet kilkadziesiąt razy dziennie. Przyjrzyjmy się więc dokładnie, w jaki sposób działają reklamy na Facebooku.



Reklama dedykowana
Nikt z nas nie lubi zarzucania zbędnymi treściami; nawał reklam, wrzucanych na chybił trafił powoduje, że stajemy się na nie obojętni, nie starając się nawet w minimalnym stopniu zgłębić ich treści. Dlaczego? Ponieważ z reguły dotyczą one produktów i usług, którymi kompletnie nie jesteśmy zainteresowani i których nie potrzebujemy.
Jeżeli natomiast decydujemy się na reklamę za pośrednictwem Facebooka, mamy pewność, że trafi ona do grona odbiorców, dla których nasze usługi czy towary będą atrakcyjne. Portal, zanim wyświetli naszą reklamę, przeprowadza dokładną analizę profilu konkretnego użytkownika. Na podstawie historii jego aktywności, polubień oraz odwiedzonych stron, Facebook określa jego preferencje i dopiero na tej podstawie wysyła mu (bądź nie) nasze treści. Dzięki temu, nie ma możliwości, aby starsza, nobliwa pani zobaczyła reklamę środka na potencję, albo sprzętu dla spadochroniarzy, zaś nastolatek – reklamę kleju do protez zębowych.
Grupa docelowa
Wykupując reklamę w Facebooku, mamy możliwość precyzyjnego określenia grupy docelowej, do jakiej chcemy dotrzeć. Ma to o tyle istotne znaczenie, że ograniczamy w ten sposób przypadkowe rozsyłanie treści do osób, które nie są zainteresowane nasza reklamą, przez co mogłyby wyrazić swoją irytację, publikując o nas nieprzychylne komentarze. 

Inwestycja w czas

Oczywiście, możemy samodzielnie prowadzić edycję naszego profilu, licząc na to, że poczta pantoflowa oraz ogłaszane przez nas konkursy czy upusty spowodują, iż liczba naszych klientów wzrośnie. Jest to jednak strategia długotrwała i dość czasochłonna, a przecież poza prowadzeniem kampanii reklamowej, musimy również prowadzić firmę. Jeśli więc chcemy szybko podbudować nasze statystyki oraz zwiększyć obroty, warto zainwestować w reklamę, aby podkręcić nasze obroty. 

 

To może Cię zainteresować