Głowne wady i zalety reklamy internetowej

26 Marzec
2016

Reklama stanowi, jak wiadomo, dźwignię wszelkiego handlu i trudno wyobrazić sobie biznes, który potrafiłby skutecznie bez niej działać. Ponieważ coraz więcej osób poszukuje interesujących przedmiotów czy usług za pośrednictwem Internetu, kluczowym elementem powodzenia każdej kampanii jest właśnie reklama w Internecie. Internet posiada jednak swoją specyfikę, którą należy brać pod uwagę, inwestując w reklamę internetową. Przyjrzyjmy się zatem, jakie zalety – oraz jakie wady – posiada tego typu forma dotarcia do klientów.

Zaleta 1 – interaktywność


Podstawą powodzenia wszelkich kampanii internetowych jest ich interaktywność, a więc utrzymanie bliskich, dwustronnych elacji pomiędzy nami a naszymi klientami. Tak proste narzędzia, jak e-maile czy blogi, mogą okazać się niezwykle skuteczne w budowaniu pozytywnych, długofalowych relacji, co bezpośrednio przekłada się na lojalność klientów i na nasze zyski. 

Zaleta 2 – brak ograniczeń geograficznych 
W czasach, gdy świat stanowi globalną wioskę, nie musimy poszukiwać klientów za przysłowiowym płotem. Odbiorcy naszych usług czy towarów mogą żyć w innym województwie, a nawet na innym kontynencie – jeżeli tylko to, co oferujemy, będzie dla nich atrakcyjne jakościowo i cenowo, z pewnością skorzystają z naszej oferty - oczywiście pod warunkiem, że dowiedzą się o naszym istnieniu. Prowadząc kampanię internetową, możemy pozostać w bliskich relacjach z ogromną ilością klientów, dając każdemu z nich poczucie, że są dla nas ważni i wyjątkowi. Jeżeli tylko właściwie przemyślimy nasza strategię obraz będziemy konsekwentnie budować relacje, tego typu reklama pozwoli wielokt=rotnie zwiększyć nasze obroty.

Zaleta 3 – elastyczność
W bardziej tradycyjnych mediach, jak telewizja czy radio, raz stworzona reklama jest trudna do modyfikacji. Nawet jeśli okaże się ona nieskuteczna czy irytująca dla odbiorców, mamy ograniczone możliwości zmiany jej formy – chyba, że zdecydujemy się na nową kampanię, co oczywiście generuje dodatkowe koszty. Natomiast w przypadku reklamy internetowej możemy na bieżąco monitorować jej skuteczność i w prosty oraz tani sposób zmieniać jej formę. 

Czy zatem reklama internetowa pozbawiona jest wad?
Niestety, nie. Przede wszystkim, nie dociera ona do osób, które nie są na bieżąco z nowinkami technicznymi – jeśli więc oferujemy produkty np. dla seniorów, taka forma reklamy raczej się nie sprawdzi. 
Kolejną istotną wadą tego typu reklam jest ich nadmiar – ponieważ są relatywnie tanie,wiele firm stać na tego typu kampanię, przez co internauci są zalewani różnego rodzaju treściami do tego stopnia, że niekiedy całkowicie uodparniają się na prezentowane tam treści. Warto więc dobrze przemyśleć strategię reklamową, by stałą się ona atrakcyjna dla odbiorców i pozwoliła nam wyróżnić się na tle konkurencji. 

 

To może Cię zainteresować