Zalety prasy cz.1

26 Marzec
2016

Wydawać by się mogło, iż w dobie Internetu prasa stanie się przeżytkiem, po który sięgać będzie jedynie wąskie grono tradycjonalistów, obawiających się nowoczesnych technologii. Tymczasem, pomimo gigantycznego rozwoju techniki, większość z nas woli jednak wziąć do ręki papierową gazetę, niż czytnik e-booka lub tablet. Co ciekawe, regułą to dotyczy nawet najmłodszych czytelników. Dla których fakt istnienia Internetu oraz wszechobecnych smartfonów jest oczywistym faktem. Papier posiada swój nieodparty urok, podobnie, jak teatr, który przecież dawno powinien zostać wyparty przez kino oraz telewizję.



Co więcej, drukowane magazyny postrzegane są przez odbiorców jako bardziej kompetentne i fachowe, niż portale internetowe. Powoduje to, że zamieszczone w nich reklamy wydają się być bardziej wiarygodne oraz wyspecjalizowane, a tym samym – są one znacznie bardziej skuteczne, niż bannery reklamowe, wyświetlane na popularnych portalach. 

Niezmiernie istotną zaleta prasy drukowanej jest fakt, że tego rodzaju medium angażuje odbiorce. O ile tekst, zamieszczony na stronie internetowej, możemy pobieżnie przeglądać, jednocześnie sprawdzając pocztę oraz słuchając muzyki, o tyle papierową gazetę lubimy czytać w skupieniu, przy filiżance porannej kawy czy w popołudniowej przerwie. Wszystko to sprawia, że odbiór tak przyswajanych treści znacznie trudniej jest zakłócić, ponieważ s czytelnik nie ma ochoty odrywać się od lektury i angażować w inne czynności. 

Prasa, poprzez swoją tradycyjną, „poważną” formę, podbudowuje wiarygodność zamieszczanych w niej treści. Dotyczy to również treści reklamowych, tym bardziej, jeśli stosuje się tak zwane kontekstowe pozycjonowanie reklamy. Polega ono na zamieszczaniu reklam przy specjalnie wybranych formach redakcyjnych oraz dedykowanych treściach.

Warto również pamiętać, że reklama, zamieszczona w prasie, ma znacznie dłuższe „życie”, niż reklama internetowa. O ile na jedną stronę internetową wchodzimy z reguły jeden raz, zapoznajemy się z jej treścią i nie wracamy już więcej do zamieszczonego tam tekstu, o tyle gazetę lub magazyn kartkujemy wielokrotnie, przez co nasz kontakt z umieszczoną tam reklamą również jest dłuższy i bardziej intensywny. Często też zdarza się, zwłaszcza w przypadku prasy specjalistycznej, iż do poprzednich wydań magazynów wracamy nawet po kilku tygodniach, dzięki czemu ponownie mamy styczność nie tylko z interesującym nas fragmentem, ale też z towarzyszącą mu reklamą. 

 

To może Cię zainteresować