Jaką prasę wybrać pod powierzchnię reklamową ? (Lokalną czy ogólnokrajową)

26 Marzec
2016

Jak wiadomo, podstawowym warunkiem powodzenia w biznesie jest zdobycie odpowiedniej liczby odbiorców naszych usług. W dobie globalizacji, gdzie różnego rodzaju media wręcz zalewają nas informacjami oraz reklamami, nadspodziewanie dobrze radzą sobie papierowe wydania gazet. Pomimo całego rozwoju techniki, tradycyjne gazety wciąż uznawane są przez społeczeństwo za główne źródło wiarygodnych informacji. Dzięki temu, reklama w prasie należy do najbardziej nośnych i skutecznych sposobów prowadzenia kampanii marketingowej. Pozostaje jednak pytanie – czy decydując się na tego typu reklamę, lepiej jest postawić na prasę lokalną, czy też na wielkie tytuły o zasięgu krajowym?

Wydawać by się mogło, że większa gazeta automatycznie oznacza bardziej skuteczną reklamę, bowiem dociera ona do znacznie większej rzeszy odbiorców. Zanim jednak pobiegniemy do redakcji któregoś z wiodących dzienników, zastanówmy się, czy aby na pewno zależy nam na klientach, którzy mieszkają w bardzo odległych miejscowościach czy aglomeracjach miejskich? Jeżeli nasz produkt lub usługa jest na tyle uniwersalny, że interesują nas klienci mieszkający praktycznie w dowolnym zakątku kraju – reklama w ogólnopolskich gazetach z pewnością pomoże nam rozwinąć skrzydła. Jeśli jednak prowadzimy stacjonarny sklep, salon czy punkt usługowy, znacznie lepszym pomysłem będzie umieszczenie reklamy w lokalnej gazecie. Dlaczego?

Po pierwsze, gazety lokalne mają znacznie większy wpływ na czytelników. Są one bowiem skierowane bezpośrednio do nich, zaś zawarte tam treści poruszają tematy interesujące głównie członków lokalnej społeczności. Dzięki temu, czytelnicy mają poczucie, że gazeta jest o nich i dla nich, a to znacznie ułatwia przebicie się do ich świadomości. 
Co więcej, badania wykazują, iż reklamy zamieszczane w prasie lokalnej należą do najrzadziej pomijanych przez czytelników. Przyczyną tego stanu rzeczy jest właśnie poczucie zaufania do wszystkiego, co lokalne i swojskie.

Ponadto, warto pamiętać, że lokalne gazety stanowią często główne źródło informacji o świecie, zaś ich regularne nabywanie oraz czytanie stanowi zwykle ważny rytuał, często celebrowany całymi latami. Dzięki temu, zawarte w tego rodzaju nośnikach reklamy, również wydaja się odbiorcom ważne i przyjazne. 
Reklama, umieszczona w lokalnej prasie, przestaje więc być intruzem – staje się źródłem informacji, ponieważ została zaprezentowana przez wiarygodny i „zaprzyjaźniony” z czytelnikiem tytuł. 

 

To może Cię zainteresować