Zalety prasy cz.2

26 Marzec
2016

Czy w dzisiejszych czasach, kiedy coraz trudniej jest odróżnić świat wirtualny od prawdziwego życia, pras ma jeszcze rację bytu? Czy ktokolwiek sięga po drukowane magazyny, mogąc znaleźć interesujące go treści w Internecie? O dziwo – odpowiedź na oba pytania jest twierdząca. Mimo całego rozwoju techniki, a może właśnie dzięki niemu, wciąż znacznie wyżej cenimy artykuły drukowane w papierowych magazynach. Niże te, które zamieszczane są na portalach internetowych.



Papierowa prasa buduje relacje – sam rytuał regularnego kupowania ulubionego magazynu jest pewnego rodzaju przyjemnością, z której nie chcemy rezygnować na rzecz bezdusznych, wirtualnych mediów. Drukowane magazyny, zwłaszcza te branżowe, mają to do siebie, że trafiają wyłącznie w „powołane” ręce. O ile na portal internetowy, dotyczący danego tematu, odbiorcy często trafiają w dość przypadkowy sposób – np. niechcący klikają na baner i zostają przekierowani, o tyle magazyn branżowy kupują z pełną świadomością, ponieważ interesują się zamieszczanymi tam treściami. Z tego powodu, reklama zamieszczona w takim właśnie medium trafia bardzo precyzyjnie, bowiem daje pewność, że osoba, która ją obejrzy, ma coś wspólnego z oferowanym produktem czy usługa, więc istnieje znacznie większe prawdopodobieństwo, że z nich skorzysta. Różnorodność tematyczna prasy oraz badania konsumenckie umożliwiają bardzo dokładne sprofilowanie czytelnika, a co za tym idzie – wymiernie podnoszą skuteczność zamieszczanych tam reklam. 
Warto również zauważyć, że prasa jest znacznie bardziej wymagającym medium, niż np. telewizja cz portale internetowe, a przez to wymaga większego zaangażowania czytelnika. Dzięki temu, jest on bardziej skupiony na prezentowanych mu treściach, również tych reklamowych. Z reguły osoby, kupujące prasę (zwłaszcza specjalistyczną) należą do lepiej wykształconych i lepiej sytuowanych warstw społeczeństwa. Tym samy, stanowią one bardziej perspektywiczne grono klientów, ponieważ poszukują usług lub towarów o odpowiedniej jakości, a niekoniecznie o najniższej cenie. 

Niezmiernie istotną zaletą prasy jest fakt, iż jest ona bardzo „blisko” reklamowanego produktu – może bowiem zawierać nie tylko jego reklamę, ale równie z opis, adresy, pod którymi jest dostępny, a nawet próbki. Dzięki tym ostatnim klient może samodzielnie ocenić jakość, smak, zapach czy inne parametry reklamowanego produktu, co z oczywistych przyczyn jest niemożliwe w przypadku reklam internetowych bądź telewizyjnych.

Ponadto, prasa jest niezmiernie kreatywnym medium, oferującym bardzo szerokie możliwości reklamy: decydując się na reklamę w prasie, możemy nie tylko wybrać odpowiadający nam format, ale też zastosować szereg atrakcyjnych dla klienta gadżetów, takich, jak paski zapachowe, zakładki, kalki czy wklejki. 

 

To może Cię zainteresować