Zasady tworzenia skutecznej reklamy internetowej

26 Marzec
2016
Niemal połowa internautów deklaruje, iż coraz częściej decyduje się na zakupy w internecie. Skoro to właśnie sieć staje się miejscem, gdzie dokonywane są transakcje, tam również powinny pojawiać się reklamy, tym bardziej, że Internet jest medium o ogromnym potencjale i szerokich możliwościach dotarcia do klienta. 
W jaki zatem sposób powinna zostać skonstruowana kampania reklamowa w internecie, aby była skuteczna i przyniosła jak największe korzyści? 

E-mail marketing
Ten, na pozór, banalny sposób kontaktowania się z klientem, może w rzeczywistości okazać się niezwykle skuteczny. Badania Direct Marketing Association 2012 wykazały, iż każda złotówka, zainwestowana w tego typu marketing, przyniosła zysk w wysokości 43 złotych. Podstawowym warunkiem powodzenia tego typu kampanii jets jednak permission marketing, czyli wysyłanie maili jedynie do tych klientów, którzy wyrazili na to zgodę. Nie należy więc wysyłać maili „w ciemno”, ale opracować listę mailingową, zawierającą adresy osób, które są zainteresowane naszym produktem i wręcz oczekują na kolejnego maila od nas. Najlepszym sposobem na skompletowanie takiej listy jest organizowanie konkursów oraz promocji, dzięki którym potencjalni klienci sami się do nas zgłoszą.

SEO (Search Engine Optimization), czyli pozycjonowanie
Potencjalni klienci, poszukując produktw i usług, najczęściej wklepują ich nazwę w wyszukiwarce Google. Zwykle skutkuje to wyświetleniem kilkudziesięciu stron z adresami konkurencyjnych nam firm. Oczywiście, klient nie będzie tracił czasu na przeglądanie wszystkich ofert, warto zatem zadbać, by nasz adres pojawił się na pierwsze lub jednej z pierwszych stron. Tu właśnie z pomoc przychodzi pozycjonowanie, czyli optymalizacja treści naszej strony pod kątem wyszukiwarek. Warto tu skorzystać z tzw. „SEO Starter Guide”, czyli przewodnika, stworzonego przez Google. Zawiera on podstawowe porady, umożliwiające takie zaprojektowanie strony internetowej, by pojawiała się ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. 
SEO jest skuteczną i efektywną formą reklamy internetowej, warto jednak pamiętać, że nie przynosi ona natychmiastowych rezultatów – zwykle na efektytrzeba nieco poczekać, jest to więc kampania o charakterze długofalowym. 

Reklama PPC (Pay Per Click), czyli „płać za kliknięcie”
Tym, co wyróżnia tę formę reklamy, jest sposób rozliczania – jak nazwa wskazuje, płacimy tu jedynie za kliknięcia, przekierowujące internautę na nasza stronę. Nie jest to najtańsza forma reklamy, warto jednak podkreślić, że przynosi ona natychmiastowe efekty w postaci wymiernego wzrostu ruchu na naszej stronie. 
 

To może Cię zainteresować