Gadżety firmowe jako sposob na tańszą reklame

26 Marzec
2016

Po co zakłada się firmę?
To proste – aby zarobić pieniądze i odnieść sukces. W teorii sprawa rzeczywiście nie wydaje się skomplikowana: wystarczy pomysł, dobre chęci i... jesteśmy bogaci. 
Jak wiadomo, nie do końca tak to działa, a każdego roku wiele obiecujących firm ulega likwidacji, ponieważ nie radzą sobie na rynku. Co więcej, często są to firmy o doskonałym pomyśle na biznes, produkujące rzeczy wysokiej jakości i utrzymujące relatywnie niskie ceny. Dlaczego zatem upadają? Ponieważ nie zarabiają. Aby zarabiać pieniądze, trzeba mieć klientów, zaś przebicie się przez gąszcz konkurencji stanowi nieraz barierę nie do przebicia. 
Jak wiadomo, dźwignią handlu i wszelkiego biznesu jest odpowiednia reklama. Wielkie korporacje posiadają całe działy, zajmujące się wyłącznie reklamą i docieraniem do klienta. Mniejsze przedsiębiorstwa muszą radzić sobie same, często wydając pokaźne sumy na reklamowanie swoich usług w różnego rodzaju mediach. 
Ciekawą alternatywą dla kosztownych kampanii reklamowych (a także ich doskonałym uzupełnieniem) mogą być gadżety firmowe, opatrzone naszym logo.



Dlaczego warto w nie zainwestować?
Przede wszystkim, zwykle są to niewielkie przedmioty: smycze reklamowe, długopisy, breloczki, kubki, a nawet cukierki – dzięki temu, możemy pozwolić sobie na zakupienie dużej ilości gadżetów, ponieważ ich jednostkowe ceny są stosunkowo niskie. Warto przy tym pamiętać, by nie przedobrzyć i nie kupować produktów najtańszych, wyprodukowanych z najgorszej jakości materiałów. Taka strategia, choć z pozoru kusząca, w rzeczywistości działa przeciwko nam. W przypadku, gdy zainwestujemy w kiepskiej jakości przedmioty, zamiast stanowić naszą wizytówkę i zachęcać do skorzystania z naszych usług, staną się one naszą antyreklamą. 

Poza tym, gadżety reklamowe, w odróżnieniu od płatnych reklam, umieszczanych w prasie czy na portalach internetowych, mają znacznie dłuższy żywot – ulubionego długopisu, breloczka czy czapki, klient może używać całymi miesiącami, a nawet latami – a my zapłaciliśmy za ten przedmiot tylko jeden raz. I znów wraca tu kwestia jakości - przedmioty wykonane z dobrej jakości materiału będą znacznie bardziej trwałe, więc będą dłużej służyły naszemu klientowi - a tym samym, promowaniu naszego logo. 

Co więcej, gadżety reklamowe, jeżeli będą dystrybuowane w rozsądny sposób, trafią dokładnie tam, gdzie powinny – do środowisk, w których obracają się ludzie, należący do tak zwanego zimnego leadu, czyli mogący potencjalnie zostać naszymi klientami, ale nie wiedzący jeszcze o naszym istnieniu.

 

To może Cię zainteresować