Poradnik reklamowania firmy w mediach społecznościowych

26 Marzec
2016

Reklama w Internecie stanowi jeden z najbardziej skutecznych sposobów dotarcia do nowych klientów. Jednakże, jak wszystko, co dobre i skuteczne, taka forma reklamy nie jest tania, co może stanowić problem szczególnie dla początkujących przedsiębiorców. Warto zatem rozważyć taką formę reklamy, którą – przynajmniej na początku – możemy uprawiać samodzielnie, za pomocą mediów społecznościowych. 
W jaki sposób należy prowadzić taką kampanię reklamową, by była ona skuteczna?

Reguły gry



Prowadząc kampanię naszej firmy za pośrednictwem serwisów społecznościowych musimy pamiętać, że profile i strony dla fanów nie są naszą własnością, ale należą do danego medium. Co za tym idzie – prowadząc kampanię reklamową, jesteśmy zobowiązani do przestrzegania regulaminu. Musimy też zwracać baczną uwagę na rozsyłane treści, bowiem inni użytkownicy – w tym również nasi potencjalni klienci – mając możliwość komentowania i opiniowania, mogą stać się bezlitośni, jeżeli zauważą, że jesteśmy nie do końca szczerzy lub nie wywiązujemy się ze składanych obietnic. Nieprzychylne komentarze mogą pogrążyć nawet najlepiej zapowiadający się biznes, warto więc traktować fanów i klientów z szacunkiem i ustalić od początku jasne zasady, a następnie bezwzględnie się ich trzymać. 

Przemyślana strategia

Aby kampania przyniosła sukces, zanim cokolwiek napiszemy na naszej stronie, powinniśmy dokładnie przemyśleć nasza strategię, a więc wizerunek marki, jaki chcemy wykreować. Sposób wyrażania się, forma, w jakiej będziemy się kontaktować z klientami (pan/pani czy „ty), wiek i charakter naszego głównego targetu 0 wszystko to powinno stanowić pewną całość, by wzbudzić zaufanie klientów i dać im poczucie, że są dla nas ważni, zaś nasz produkt jest szyty dla nich na miarę. 

Znajomość mediów społecznościowych

Nie sposób prowadzić skutecznej kampanii reklamowej za pomocą medium, którego nie potrafimy obsługiwać. Jeżeli więc dotąd nie korzystaliśmy z tego typu serwisów, warto najpierw utworzyć profil prywatny (najlepiej fikcyjny) i poświęcić nieco czasu na opanowanie wszystkich dostępnych opcji. 
Każdy portal posiada swoją specyfikę, a co za tym idzie – odwiedzany jest przez określoną grupę odbiorców. Warto zatem dokładnie przemyśleć, czy nasi potencjalni klienci są częstymi użytkownikami konkretnego serwisu społecznościowego, a jeżeli tak – to czy potrafimy w interesujący sposób do nich dotrzeć za jego pośrednictwem. Równie ważna,jak treść, jest forma komunikatów, zanim więc zaczniemy kreować posty, powinniśmy przeanalizować, czego może szukać nasz potencjalny klient i jaka forma wypowiedzi – profesjonalna, przekorna czy jeszcze inna – będzie dla niego najbardziej atrakcyjna. 

 

To może Cię zainteresować